Πολλές φορές έχει γίνει αναφορά σε αυτό το blog σε καταπληκτικές ταινίες animation που έχουν μαγέψει με την αισθητική και την τελειότητά τους. Michel Ocelot, Hayao Miyazaki, Roland Topor μερικά από τα ονόματα μεγάλων σχεδιαστών animation -για να μην αναφερθούμε στον Walt Disney... Πριν όμως από όλους αυτούς, και μάλιστα πολύ πριν υπήρξε η Lotte Reiniger. Με πολύ μεγάλη φιλμογραφία
και πιο γνωστό φιλμ της τις "περιπέτειες του πρίγκηπα Αχμεντ" (1926), η Reiniger υπήρξε πρωτοπόρος της Τέχνης του animation και αυτή που ανεκάλυψε την τεχνική του λεγόμενου silhouette animation. Αυτή είναι μια τεχνική που χρησιμοποιεί φιγούρες από χαρτόνι ή κοντρα πλακε που καθώς φωτίζονται από πίσω στην ταινία φαίνονται οι σκιές τους (η ιδέα προέρχεται προφανώς από το θέατρο σκιών). Ονειρικές εικόνες, υπέροχα χρώματα, κινήσεις πολύ κοντά στο να χαρακτηριστούν τέλειες συνθέτουν τα έργα της Reiniger. Ειδικότερα ο "πρίγκηπας Αχμεντ" μοιάζει να είναι ο πρόγονος του "Azur et Asmar" του Ocelot...
38. Lotte Reiniger
There have been many references in this blog to brilliant animated film directors that have literally captivated their audience with their aesthetic and perfection. Michel Ocelot, Hayao Miyazaki, Roland Topor are some of the names not to mention Walt Disney... But before them all, long before, there was a Lotte Reiniger. With a long filmography list - and most known film "The adventures of prince Achmed" (1926)- Reiniger was a pioneer of the Art of Animation and the one who
invented "silhouette animation". This is a technique that uses cut-out figures made of paper or plywood that are lighted from the background so that they appear in the film as dark silhouettes (obviously the idea comes from the traditional shadowplay). Dreamy images, wonderful colours, movements quite accurate compose the works of Reiniger. In particular "The
adventures of prince Achmed" looks like a direct ancestor of "Azur et Asmar" by Ocelot...
No comments:
Post a Comment