Translate

Αρχείο Άρθρων/ Blog Archive

Sunday, 7 July 2013

9. Οι Χιοναδίτες ζωγράφοι/ The folk painters from Chionades, Epirus


St Demetrius
Τα χρόνια που ακολούθησαν την κατάκτηση του Ελλαδικού χώρου από τους Οθωμανούς η ζωγραφική -που ήταν κατά βάση θρησκευτική τέχνη-εξαφανίστηκε από τα αστικά κέντρα όπου έφτασε σε υψηλό επίπεδο (Κωνσταντινούπολη, Θεσσαλονίκη) τους προηγούμενους αιώνες. Στη συνέχεια η τυπολογία και τεχνοτροπία της Βυζαντινής παράδοσης σιγά -σιγά διαφοροποιήθηκαν και η ζωγραφική απέκτησε έναν χαρακτήρα λαϊκής τέχνης με αρκετές ξένες επιρροές. Μέσα σε ένα
Chalkis
τέτοιο πλαίσιο -σε συνδυασμό πάντα με τις επικρατούσες τότε οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες- αναπτύχθηκε η ζωγραφική στην Ήπειρο, κυρίως στο χωριό Χιονάδες της Κόνιτσας, προς το τέλος του 18ου αιώνα. Οι Χιοναδίτες ζωγράφοι ασχολήθηκαν τόσο με κοσμική ζωγραφική -τοιχογραφίες σε σπίτια πλουσίων εμπόρων ή κτηματιών- όσο και με θρησκευτική -εικονογράφηση σε τοίχους εκκλησιών, εικονες. Η τέχνη τους διατήρησε στοιχεία της Βυζαντινής παράδοσης αλλά δέχτηκε και διάφορα Δυτικά στοιχεία. Μπορούμε να θαυμάσουμε έργα τους σε πολλές περιοχές της Δυτικής Ελλάδος κυρίως αλλά και στην περιοχή του Πηλίου καθώς και σε γειτονικές χώρες (Αλβανία, ΠΓΔΜ). Η παράδοσή τους διατηρήθηκε μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα.
Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.diakonima.gr/2009/08/30/oi-perifimoi-chionadites-agiografoi/
The Circumcision of Christ

9. The folk painters from Chionades, Epirus


The years that followed the occupation of Greece by the Ottoman Turks, the Art of painting - a religious Art basically- practically disappeared from the cities where it had reached high standards (Konstantinople, Thessaloniki) the previous centuries. Next, the typology and style of the Byzantine tradition slowly differentiated and painting adopted a more folk outfit with a number of influences from other countries. In such a cadre -in combination with the then current economic and social circumstances- painting flourished in Epirus, mainly in the village of Chionades near Konitsa, around the end of the 18th century. The painters from Chionades dealt both with secular art- in houses of rich merchands or landowners-


Those Sleeping During Religious Feasts

and religious art -frescoes in churches, icons. Their Art maintained elements of the Byzantine tradition but also incorporated western art features. We can admire their works in various places (churches and houses) of Western Greece mainly but also in Pelion and other neighbouring countries (Albania, FYROM). Their tradition remained alive until the first decades of the 20th century.



Further reading:

No comments:

Post a Comment