Translate

Αρχείο Άρθρων/ Blog Archive

Wednesday, 24 July 2013

16. Leonardo da Vinci: ο Βιτρουβιος Ανθρωπος/ 16. Leonardo da Vinci: Vitruvian Man

Στο σχέδιο αυτό ο Leonardo απεικονίζει τον άνθρωπο με τις τέλειες αναλογίες σύμφωνα με τα ανθρωπιστικά πρότυπα της Αναγέννησης. Ο LdV μελέτησε την πραγματεία του αρχαίου Ρωμαίου αρχιτέκτονα Vitruvius -που θεωρούσε το ανθρώπινο σώμα το μέτρο για την αρχιτεκτονική- και χρησιμοποίησε πολλά από τα στοιχεία της. Υπήρξαν ανάλογες μελέτες και παλαιότερα αλλά η πρωτοτυπία του Leonardo είναι ότι τα δύο σχήματα στα οποία εγγράφεται το ανθρώπινο σώμα, το τετράγωνο και ο κύκλος, δεν έχουν το ίδιο κέντρο - το κέντρο του τεραγώνου είναι μετατοπισμένο προς τα κάτω, πιο κάτω από τον αφαλό που ειναι το κεντρο του κύκλου. Στο σχέδιο αυτό συνοψίζεται η αντίληψη του Leonardo - και κατ' επέκταση όλων των αναγεννησιακών καλλιτεχνών που επηρεάστηκαν από αυτόν- για τη συμμετρία του ανθρώπινου σώματος αλλά και του κόσμου αφού θεωρούσε το πρώτο  μικρογραφία του δεύτερου.     

16. Leonardo da Vinci: Vitruvian Man 
In this drawing, Leonardo depicts the man with the perfect proportions according to the humanistic aspect of Renaissance. He studied the treatise of Vitruvius, ancient Roman architect - who considered human body to be the principle measure for architecture, and used many of his conclusions. There had been similar studies prior to Leonardo's but his novelty is that the two geometrical shapes where the Man is inscribed, the square and the circle, do not share the same centre- the centre of the square has been transferred lower, lower below the navel which is the centre of the circle. This drawing comprises the view of Leonardo-and therefore all the Renaissance artists influenced by him-concerning the symmetry of human body- and consequently the symmetry of Cosmos as Leonardo considered the first to be a miniature of the second.                          

No comments:

Post a Comment